loading...

همه چیز از همه جا

بازدید : 47
چهارشنبه 8 شهريور 1402 زمان : 9:32

تاریخچه روپوش پزشکی

هنوز هم تعداد زیادی از پزشکان، پوشیدن روپوش سفید را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. دلیل آنست که این رنگ ( رنگ سفید) حسی از اعتماد و مهربانی را در بیماران زنده می کند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سال است که رنگ سفید رنگ شاخص لباس پزشکان بوده و ایجادگر اولین تصویر ذهنی ما از پزشکان می باشد. به عنوان مثال اگر به یک کودک بگویید پزشکی را نقاشی کند به احتمال ۹۹ درصد کودک لباس پزشک را سفید خواهد کشید.

همچنین بیماران انتظار دارند تا در مطب پزشکان، در بیمارستان ها، در کلینیک ها و مراکز درمانی توسط فردی که لباس سفید پوشیده است درمان شوند. لباس سفید تصویری از بهداشت و پاکیزگی را در ذهن آنها ایجاد می کند.

اما با وجود تمامی این تفاسیر گفته شده که قبل از اواخر قرن نوزدهم، پزشکان لباس سفید نمی پوشیدند، آنها لباس های رسمی و روزانه خودشان را بر تن می کردند و برای جلوگیری از کثیف شدن آن، مواضعی که ممکن بود بیشتر در معرض آلودگی قرار بگیرد را با چیزی می پوشاندند. به عنوان مثال استفاده از سردست برای جلوگیری از آلوده شده سر آستین رایج بود. از اینرو چیزی تحت عنوان روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری در آن زمان همه گیر نبود.

حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیش از آن یعنی در قرن ۱۸ میلادی پزشکان لباس مشکی می پوشیدند. آنها به دلیل رسمی بودن رنگ مشکی از آن استفاده می کردند. گفتنی است که در آن زمان تعاملات پزشکی مسئله ای جدی و رسمی تلقی می شد.

در واقع رنگ مشکی در آن زمان تنها به پزشکان تعلق نداشت و تمامی مشاغل رسمی از لباس هایی با رنگ تیره استفاده می کردند. به عنوان مثال روحانیون، معلمان، معماران و… نیز لباس هایی با رنگ مشکی می پوشیدند.

حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا اواخر قرن نوزدهم، استفاده از خدمات علم پزشکی معمولا آخرین راه حل و اغلب پیش درآمدی برای مرگ بود. چون ملاقات با پزشک به ندرت برای بیمار مفید واقع می شد. همین مساله باعث شده بود که در آن زمان علم پزشکی علمی بی فایده و اغلب فریب کارانه لحاظ شود.

اما در دوران معاصر و تقریبا از شروع قرن بیستم، پزشکی چهره دیگری را به خودش گرفت. پزشکی تبدیل به یک علم بشر دوستانه شد که قرار بود با پاکیزگی و تمیزی سرشته شده باشد و پاکیزگی و تمیزی رنگ روشن دارد. از اینرو بیمارستان‌ها تخت‌های خود را با ملحفه‌های سفید تمیز تجهیز کردند، پرستاران کلاه‌های سفید بر سر گذاشتند، و پزشکان روپوش پزشکی به رنگ سفید پوشیدند تا اعتماد مردم به آن‌ها و مهارت‌شان جلب گردد.

تولیدی روپوش پزشکی در تهران

آیا روپوش پزشکی فقط به رنگ سفید است؟

خیر. در حال حاضر روپوش های پزشکی در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارند.

چه پارچه هایی برای تهیه روپوش وجود دارد؟

تترون:

تترون پارچه ای محبوب و بسیار به صرفه است. گفتنی است که تترون در دو نوع نازک و ضخیم در بازار به فروش می رسد. تترون مرغوب تراکم بالاتری دارد و ضخیم تر است. اما اگر می خواهید روپوش تان سبک باشد بهتر است از تترون نازک استفاده نماید.

ترگال:

روپوش پزشکی را می توان با پارچه ترگال دوخت. این پارچه در دو نوع ساده و کجراه وجود دارد. این پارچه برای دوخت نوع های مختلف لباس بیمارستانی مناسب است.

گفتنی است که ویسکوز، اسپان و فلامنت پارچه های دیگری هستند که می توان با آنها روپوش دوخت.

چه راهکاری برای جلوگیری از چروک شدن روپوش سفید، سبز یا آبی پیشنهاد می شود؟

همانطور که گفتیم روپوش را با متریال پلی استر یا پنبه تهیه می کنند. این متریال خیلی زود چروک می شود. بنابراین بهتر است در زمان اتو زدن از کمی آب استفاده کنید. اتوی بخار یکی از بهترین وسایلی است که شما برای اتو زدن روپوش میتوانید از آن بهره ببرید. همچنین اتو کردن آن زمانی که هنوز خیس و نم دار است نیز یکی از بهترین توصیات برای انجام این کار است.

نگهداری و مراقبت

چگونه باید از روپوش پزشکی نگهداری کرد؟

چنانچه این روپوش رنگ سفید داشته باشد نگهداری از آن به مراتب به دقت بیشتری نیاز دارد. چرا که آلودگی و لکه راحت تر بر روی رنگ سفید می نشینند و همچنین ماندگاری آنها بر روی رنگ سفید بیشتر است. گفتنی است که روپوش های سبز و آبی نیز به مراقبت نیاز دارند. در صورت عدم رعایت نظافت، روپوش به راحتی لک شده و همانطور که میدانید پوشیدن لباس کثیف در محیط درمانی به هیچ عنوان جلوه خوبی ندارد. چرا که هیچ فردی دوست ندارد بیمار کسی باشد که خود بهداشت را رعایت نمی کند. پس به عنوان کادر درمان بایستی در رعایت نظافت کوشا باشید. در همین زمینه بد نیست بدانید که رعایت نظافت روپوش، میتواند عمر آن را چندین برابر کند.

برای تمیز نگه داشتن روپوش پزشکی باید چه مواردی را به دقت مورد توجه قرار داد؟

۱ روپوش پزشکی شما همیشه باید شستشو داده شود.

محیط های درمانی محیط های آلوده ای هستند. اگر روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری می پوشید یادتان باشد که این لباس همیشه باید شستشو داده شود. شاید این لباس در ظاهر کثیف و لکه دار نباشد اما حتما می دانید که لک تنها نشانه ی آلودگی نیست و آلودگی می تواند در لباسی که ظاهرا تمیز به نظر می رسد هم وجود داشته باشد. پس بهتر است یک روز درمیان روپوش را بشویید و نظافت را تا جای ممکن رعایت کنید. اگر فکر می کنید این کار برایتان زمان بر است و باعث زحمت تان می شود، می توانید به جای یک روپوش پزشکی، ۲ الی ۳ روپوش داشته باشید و در فواصل مختلف از آنها استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید بیشتر در زمان صرفه جویی کنید.

شستشو

چگونه روپوش پزشکی را بشوییم؟

۱ بهتر است این روپوش را یک روز درمیان بشویید. پودر لباس شویی بهترین وسیله برای شستشوی روپوش پزشکی می باشد. پودر لباس شویی باعث می شود تا روپوش رنگ سفیدش را از دست ندهد. و همیشه تمیز و نظیف بنظر برسد. هیچ وقت روپوش پزشکی را همراه با لباس های دیگر نشویید. این کار به هیچ عنوان جایز نیست چرا که روپوش لباسی است که می تواند آلودگی زیادی به همراه داشته باشد، در کنار قرار دادن آن با سایر لباس ها باعث می شود تا آلودگی منتشر شود.

۲ با استفاده از آب داغ لباس تان را بشویید. پزشکان، پرستاران و به طور کلی کادر درمان همیشه با کیس های حاد، بیماری های قابل انتقال و میکروب و ویروس و انگل و… در ارتباط هستند. از اینرو در هنگام شستشو استفاده کردن از آب داغ توصیه می شود چرا که آب داغ به شیوه بهتر و بهینه تر آلودگی را از بین می برد.

در کنار آب داغ می توانید از انواع شوینده ها هم استفاده کنید. منتهی شما باید به شوینده اجازه دهید تا اثرش را بگذارد. بهتر است شوینده را بر روی موضع مورد نظر قرار داده و دست کم ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید. تنها در صورتی لباس را آبکشی کنید که نسبت به حذف لکه مورد نظر مطمئن شده باشید. اگر لکه همچنان بر روی لباس باقی مانده بود بهتر است تا اقدامات را از سر بگیرید.

۳ استفاده از نور خورشید لازم است. از اینرو بعد از شستشو سعی کنید لباس تان را در هوای آزاد و در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. نور خورشید نیز می تواند آلودگی لباس را از بین ببرد. همچنین اگر رنگ روپوش شما سفید است، نور خورشید می تواند در بهتر به نظر آمدن رنگ سفید کمک کند. پس روپوش سفیدتان را همیشه در زیر نور خورشید بگذارید.

چگونه می توان در منزل از روپوش پزشکی مراقبت کرد؟

به هیچ عنوان روپوش پزشکی را بر روی زمین، روی مبل و در کمد میان سایر لباس های قرار ندهید. به دلیل ملاحظاتی که قبل تر گفتیم، روپوش پزشکی می تواند بطور بالقوه حامل ویروس و باکتری باشد. از اینرو در محیط خانه در یک نایلون از آن نگهداری کنید.

همچنین لازم به ذکر است که پزشکان و کادر درمان باید توجه داشته باشند که در زمان معاینه یا ویزیت بیماران، تا جای امکان مانع برخورد بیمار با روپوش شوند. به عنوان مثال دندانپزشکان در حین کار می توانند از آستینک استفاده کنند. آستینک مانع برخورد روپوش با باکتری ها و ویروس های دهانی می شود.

برای خرید عمده روپوش پزشکی از بهترین فروشگاه آنلاین روپوش پزشکی در تهران به تولیدی دوخت یادگار مراجعه کنید

دوخت یادگار آماده ثبت سفارش اینترنتی ، دوخت و فروش عمده روپوش پزشکی در تهران و سراسر کشور است .

نتیجه گیری:

  • در صنعت بهداشت و درمان، روپوش از اهمیت بالایی برخوردار است. این لباس کارمندان و کادر درمان را از برخورد مستقیم با مواد مضر و خطر زا مصون می دارد.
  • هنوز هم تعداد زیادی از پزشکان، پوشیدن روپوش سفید را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. دلیل آنست که این رنگ ( رنگ سفید) حسی از اعتماد و مهربانی را در بیماران زنده می کند.
  • در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سال است که رنگ سفید رنگ شاخص لباس پزشکان بوده و ایجادگر اولین تصویر ذهنی ما از پزشکان می باشد.
  • بیماران انتظار دارند تا در مطب پزشکان، در بیمارستان ها، در کلینیک ها و مراکز درمانی توسط فردی که لباس سفید پوشیده است درمان شوند. لباس سفید تصویری از بهداشت و پاکیزگی را در ذهن آنها ایجاد می کند.
  • جالب است بدانید که در قرن ۱۸ میلادی پزشکان لباس مشکی می پوشیدند. آنها به دلیل رسمی بودن رنگ مشکی از آن استفاده می کردند. گفتنی است که در آن زمان تعاملات پزشکی مسئله ای جدی و رسمی تلقی می شد.
  • در دوران معاصر و تقریبا از شروع قرن بیستم، پزشکی چهره دیگری را به خودش گرفت. این علم تبدیل به یک علم بشر دوستانه شد که قرار بود با پاکیزگی و تمیزی سرشته شده باشد. از اینرو بیمارستان‌ها تخت‌های خود را با ملحفه‌های سفید تمیز تجهیز کردند، پرستاران کلاه‌های سفید بر سر گذاشتند، و پزشکان روپوش پزشکی به رنگ سفید پوشیدند تا اعتماد مردم به آن‌ها و مهارت‌شان جلب گردد.
  • هیچ کس به طور دقیق نمی داند که اولین روپوش پزشکی از کجا آمد و یا چه کسی طراح آن بود.
  • لباس سفید، ( روپوش پزشکی و روپوش پرستاری ) با به تصویر کشیدن دکتر و پرستار به عنوان منبع پاکی و اقتدار مترادف است.
  • بعد از آن رنگ های دیگری هم وارد میدان شدند. چند تن از پزشکان شروع به استفاده از رنگ های متنوع تر مانند سبز کردند. استدلال آنها این بود که رنگ سبز برای چشم راحتی ایجاد می کند.
  • این لباس غالبا از جنس پلی استر و پنبه می باشد. گفتنی است که روپوش پزشکی، ( روپوش پزشکی زنانه و روپوش پزشکی مردانه) باید مقاوم و راحت باشد و به راحتی اتو بشود.

یک روپوش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در برابر شستشو مقاوم باشد. روپوش ها به دلیل استفاده در محیط آلوده بیمارستان باید در فاصله زمانی های کوتاهی شسته شوند. اگر جنسی که میخرید در برابر شستن مقاومت خوبی نداشته باشد، در همان سال اول شاهد خراب شدن روپوش پزشکی زنانه یا مردانه خود خواهید بود.

سبکی و راحتی روپوش بسیار مهم است. چون ساعات زیادی در روز را قرار است در این لباس بگذرانید، نیاز به روپوشی سبک و راحت دارید تا در طول کار مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

سایز بدن شما باشد. روپوش های گشاد یا تنگ تر از بدنتان در طول کار باعث بهم خوردن تمرکز شما خواهند شد. روپوش پزشکی مردانه نسبت به زنانه معمولا عرض شانه بیشتری دارد و همچنین روپوش پزشکی زنانه نسبت به مردانه دور کمر باریک تری دارد.

تلفن دوخت یادگار

09199176576

02156620989

اگر پوست حساسی دارید، به دنبال یک روپوش با پارچه ضد حساسیت باشید. این ویژگی از کیفیت مناسب پارچه استفاده شده در روپوش حاصل می‌شود.

به راحتی چروک نشوند. به این دلیل که قرار است در فاصله زمانی های کوتاهی لباس خود را بشویید، باید جنسی انتخاب کنید که کمتر چروک و به راحتی اتو شود.

جیب های به اندازه عمیق داشته باشد. در هنگام کار شما به وسایل کوچکی مانند دفترچه و خودکار نیاز خواهید داشت که نمی‌توانید آن ها را تمام مدت در دستان خود راه ببرید. در حل این مسئله جیب ها به کمک شما می‌آیند و راه حل مشکل شما می‌شوند.

برای استفاده از روپوش پزشکی چه نکاتی را بهتر است رعایت کنیم؟

محیط بیمارستانی پر است از انواع آلودگی های ویروسی و میکروبی و غیره، به همین علت این روپوش ها باید حداقل هفته ای یکبار یا هر دو روز یکبار شسته شوند.

حتما این لباس را جدا از باقی لباس هایتان بشویید.

قسمت یقه به دلیل تعریق و سر آستین های لباس به دلیل برخورد زیاد با محیط، آلودگی بیشتری را در ظاهرشان نشان می‌دهند، پس بهتر است قبل از شستشو با ماشین لباسشویی این قسمت ها را با صابون لکه بری کرد.

از آب داغ استفاده کنید. در کنار آب داغ می‌توانید انواع شوینده ها را هم بکار ببرید. با رعایت این نکته مطمئن خواهید بود روپوش تمیزی خواهید داشت.

پس از شستن آن را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. نور خورشید هم می‌تواند در از بین بردن آلودگی ها کمک کند و هم باعث تثبیت رنگ سفید روپوش شما شود.

به دلیل داشتن انواع آلودگی ها ، برای انتقال این لباس از محل کارتان به خانه برای شستشو، بهتر است از نایلون جدا استفاده کنید.

تاریخچه روپوش پزشکی

هنوز هم تعداد زیادی از پزشکان، پوشیدن روپوش سفید را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. دلیل آنست که این رنگ ( رنگ سفید) حسی از اعتماد و مهربانی را در بیماران زنده می کند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سال است که رنگ سفید رنگ شاخص لباس پزشکان بوده و ایجادگر اولین تصویر ذهنی ما از پزشکان می باشد. به عنوان مثال اگر به یک کودک بگویید پزشکی را نقاشی کند به احتمال ۹۹ درصد کودک لباس پزشک را سفید خواهد کشید.

همچنین بیماران انتظار دارند تا در مطب پزشکان، در بیمارستان ها، در کلینیک ها و مراکز درمانی توسط فردی که لباس سفید پوشیده است درمان شوند. لباس سفید تصویری از بهداشت و پاکیزگی را در ذهن آنها ایجاد می کند.

اما با وجود تمامی این تفاسیر گفته شده که قبل از اواخر قرن نوزدهم، پزشکان لباس سفید نمی پوشیدند، آنها لباس های رسمی و روزانه خودشان را بر تن می کردند و برای جلوگیری از کثیف شدن آن، مواضعی که ممکن بود بیشتر در معرض آلودگی قرار بگیرد را با چیزی می پوشاندند. به عنوان مثال استفاده از سردست برای جلوگیری از آلوده شده سر آستین رایج بود. از اینرو چیزی تحت عنوان روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری در آن زمان همه گیر نبود.

حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیش از آن یعنی در قرن ۱۸ میلادی پزشکان لباس مشکی می پوشیدند. آنها به دلیل رسمی بودن رنگ مشکی از آن استفاده می کردند. گفتنی است که در آن زمان تعاملات پزشکی مسئله ای جدی و رسمی تلقی می شد.

در واقع رنگ مشکی در آن زمان تنها به پزشکان تعلق نداشت و تمامی مشاغل رسمی از لباس هایی با رنگ تیره استفاده می کردند. به عنوان مثال روحانیون، معلمان، معماران و… نیز لباس هایی با رنگ مشکی می پوشیدند.

حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا اواخر قرن نوزدهم، استفاده از خدمات علم پزشکی معمولا آخرین راه حل و اغلب پیش درآمدی برای مرگ بود. چون ملاقات با پزشک به ندرت برای بیمار مفید واقع می شد. همین مساله باعث شده بود که در آن زمان علم پزشکی علمی بی فایده و اغلب فریب کارانه لحاظ شود.

اما در دوران معاصر و تقریبا از شروع قرن بیستم، پزشکی چهره دیگری را به خودش گرفت. پزشکی تبدیل به یک علم بشر دوستانه شد که قرار بود با پاکیزگی و تمیزی سرشته شده باشد و پاکیزگی و تمیزی رنگ روشن دارد. از اینرو بیمارستان‌ها تخت‌های خود را با ملحفه‌های سفید تمیز تجهیز کردند، پرستاران کلاه‌های سفید بر سر گذاشتند، و پزشکان روپوش پزشکی به رنگ سفید پوشیدند تا اعتماد مردم به آن‌ها و مهارت‌شان جلب گردد.

تولیدی روپوش پزشکی در تهران

آیا روپوش پزشکی فقط به رنگ سفید است؟

خیر. در حال حاضر روپوش های پزشکی در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارند.

چه پارچه هایی برای تهیه روپوش وجود دارد؟

تترون:

تترون پارچه ای محبوب و بسیار به صرفه است. گفتنی است که تترون در دو نوع نازک و ضخیم در بازار به فروش می رسد. تترون مرغوب تراکم بالاتری دارد و ضخیم تر است. اما اگر می خواهید روپوش تان سبک باشد بهتر است از تترون نازک استفاده نماید.

ترگال:

روپوش پزشکی را می توان با پارچه ترگال دوخت. این پارچه در دو نوع ساده و کجراه وجود دارد. این پارچه برای دوخت نوع های مختلف لباس بیمارستانی مناسب است.

گفتنی است که ویسکوز، اسپان و فلامنت پارچه های دیگری هستند که می توان با آنها روپوش دوخت.

چه راهکاری برای جلوگیری از چروک شدن روپوش سفید، سبز یا آبی پیشنهاد می شود؟

همانطور که گفتیم روپوش را با متریال پلی استر یا پنبه تهیه می کنند. این متریال خیلی زود چروک می شود. بنابراین بهتر است در زمان اتو زدن از کمی آب استفاده کنید. اتوی بخار یکی از بهترین وسایلی است که شما برای اتو زدن روپوش میتوانید از آن بهره ببرید. همچنین اتو کردن آن زمانی که هنوز خیس و نم دار است نیز یکی از بهترین توصیات برای انجام این کار است.

نگهداری و مراقبت

چگونه باید از روپوش پزشکی نگهداری کرد؟

چنانچه این روپوش رنگ سفید داشته باشد نگهداری از آن به مراتب به دقت بیشتری نیاز دارد. چرا که آلودگی و لکه راحت تر بر روی رنگ سفید می نشینند و همچنین ماندگاری آنها بر روی رنگ سفید بیشتر است. گفتنی است که روپوش های سبز و آبی نیز به مراقبت نیاز دارند. در صورت عدم رعایت نظافت، روپوش به راحتی لک شده و همانطور که میدانید پوشیدن لباس کثیف در محیط درمانی به هیچ عنوان جلوه خوبی ندارد. چرا که هیچ فردی دوست ندارد بیمار کسی باشد که خود بهداشت را رعایت نمی کند. پس به عنوان کادر درمان بایستی در رعایت نظافت کوشا باشید. در همین زمینه بد نیست بدانید که رعایت نظافت روپوش، میتواند عمر آن را چندین برابر کند.

برای تمیز نگه داشتن روپوش پزشکی باید چه مواردی را به دقت مورد توجه قرار داد؟

۱ روپوش پزشکی شما همیشه باید شستشو داده شود.

محیط های درمانی محیط های آلوده ای هستند. اگر روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری می پوشید یادتان باشد که این لباس همیشه باید شستشو داده شود. شاید این لباس در ظاهر کثیف و لکه دار نباشد اما حتما می دانید که لک تنها نشانه ی آلودگی نیست و آلودگی می تواند در لباسی که ظاهرا تمیز به نظر می رسد هم وجود داشته باشد. پس بهتر است یک روز درمیان روپوش را بشویید و نظافت را تا جای ممکن رعایت کنید. اگر فکر می کنید این کار برایتان زمان بر است و باعث زحمت تان می شود، می توانید به جای یک روپوش پزشکی، ۲ الی ۳ روپوش داشته باشید و در فواصل مختلف از آنها استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید بیشتر در زمان صرفه جویی کنید.

شستشو

چگونه روپوش پزشکی را بشوییم؟

۱ بهتر است این روپوش را یک روز درمیان بشویید. پودر لباس شویی بهترین وسیله برای شستشوی روپوش پزشکی می باشد. پودر لباس شویی باعث می شود تا روپوش رنگ سفیدش را از دست ندهد. و همیشه تمیز و نظیف بنظر برسد. هیچ وقت روپوش پزشکی را همراه با لباس های دیگر نشویید. این کار به هیچ عنوان جایز نیست چرا که روپوش لباسی است که می تواند آلودگی زیادی به همراه داشته باشد، در کنار قرار دادن آن با سایر لباس ها باعث می شود تا آلودگی منتشر شود.

۲ با استفاده از آب داغ لباس تان را بشویید. پزشکان، پرستاران و به طور کلی کادر درمان همیشه با کیس های حاد، بیماری های قابل انتقال و میکروب و ویروس و انگل و… در ارتباط هستند. از اینرو در هنگام شستشو استفاده کردن از آب داغ توصیه می شود چرا که آب داغ به شیوه بهتر و بهینه تر آلودگی را از بین می برد.

در کنار آب داغ می توانید از انواع شوینده ها هم استفاده کنید. منتهی شما باید به شوینده اجازه دهید تا اثرش را بگذارد. بهتر است شوینده را بر روی موضع مورد نظر قرار داده و دست کم ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید. تنها در صورتی لباس را آبکشی کنید که نسبت به حذف لکه مورد نظر مطمئن شده باشید. اگر لکه همچنان بر روی لباس باقی مانده بود بهتر است تا اقدامات را از سر بگیرید.

۳ استفاده از نور خورشید لازم است. از اینرو بعد از شستشو سعی کنید لباس تان را در هوای آزاد و در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. نور خورشید نیز می تواند آلودگی لباس را از بین ببرد. همچنین اگر رنگ روپوش شما سفید است، نور خورشید می تواند در بهتر به نظر آمدن رنگ سفید کمک کند. پس روپوش سفیدتان را همیشه در زیر نور خورشید بگذارید.

چگونه می توان در منزل از روپوش پزشکی مراقبت کرد؟

به هیچ عنوان روپوش پزشکی را بر روی زمین، روی مبل و در کمد میان سایر لباس های قرار ندهید. به دلیل ملاحظاتی که قبل تر گفتیم، روپوش پزشکی می تواند بطور بالقوه حامل ویروس و باکتری باشد. از اینرو در محیط خانه در یک نایلون از آن نگهداری کنید.

همچنین لازم به ذکر است که پزشکان و کادر درمان باید توجه داشته باشند که در زمان معاینه یا ویزیت بیماران، تا جای امکان مانع برخورد بیمار با روپوش شوند. به عنوان مثال دندانپزشکان در حین کار می توانند از آستینک استفاده کنند. آستینک مانع برخورد روپوش با باکتری ها و ویروس های دهانی می شود.

برای خرید عمده روپوش پزشکی از بهترین فروشگاه آنلاین روپوش پزشکی در تهران به تولیدی دوخت یادگار مراجعه کنید

دوخت یادگار آماده ثبت سفارش اینترنتی ، دوخت و فروش عمده روپوش پزشکی در تهران و سراسر کشور است .

نتیجه گیری:

  • در صنعت بهداشت و درمان، روپوش از اهمیت بالایی برخوردار است. این لباس کارمندان و کادر درمان را از برخورد مستقیم با مواد مضر و خطر زا مصون می دارد.
  • هنوز هم تعداد زیادی از پزشکان، پوشیدن روپوش سفید را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. دلیل آنست که این رنگ ( رنگ سفید) حسی از اعتماد و مهربانی را در بیماران زنده می کند.
  • در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سال است که رنگ سفید رنگ شاخص لباس پزشکان بوده و ایجادگر اولین تصویر ذهنی ما از پزشکان می باشد.
  • بیماران انتظار دارند تا در مطب پزشکان، در بیمارستان ها، در کلینیک ها و مراکز درمانی توسط فردی که لباس سفید پوشیده است درمان شوند. لباس سفید تصویری از بهداشت و پاکیزگی را در ذهن آنها ایجاد می کند.
  • جالب است بدانید که در قرن ۱۸ میلادی پزشکان لباس مشکی می پوشیدند. آنها به دلیل رسمی بودن رنگ مشکی از آن استفاده می کردند. گفتنی است که در آن زمان تعاملات پزشکی مسئله ای جدی و رسمی تلقی می شد.
  • در دوران معاصر و تقریبا از شروع قرن بیستم، پزشکی چهره دیگری را به خودش گرفت. این علم تبدیل به یک علم بشر دوستانه شد که قرار بود با پاکیزگی و تمیزی سرشته شده باشد. از اینرو بیمارستان‌ها تخت‌های خود را با ملحفه‌های سفید تمیز تجهیز کردند، پرستاران کلاه‌های سفید بر سر گذاشتند، و پزشکان روپوش پزشکی به رنگ سفید پوشیدند تا اعتماد مردم به آن‌ها و مهارت‌شان جلب گردد.
  • هیچ کس به طور دقیق نمی داند که اولین روپوش پزشکی از کجا آمد و یا چه کسی طراح آن بود.
  • لباس سفید، ( روپوش پزشکی و روپوش پرستاری ) با به تصویر کشیدن دکتر و پرستار به عنوان منبع پاکی و اقتدار مترادف است.
  • بعد از آن رنگ های دیگری هم وارد میدان شدند. چند تن از پزشکان شروع به استفاده از رنگ های متنوع تر مانند سبز کردند. استدلال آنها این بود که رنگ سبز برای چشم راحتی ایجاد می کند.
  • این لباس غالبا از جنس پلی استر و پنبه می باشد. گفتنی است که روپوش پزشکی، ( روپوش پزشکی زنانه و روپوش پزشکی مردانه) باید مقاوم و راحت باشد و به راحتی اتو بشود.

یک روپوش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در برابر شستشو مقاوم باشد. روپوش ها به دلیل استفاده در محیط آلوده بیمارستان باید در فاصله زمانی های کوتاهی شسته شوند. اگر جنسی که میخرید در برابر شستن مقاومت خوبی نداشته باشد، در همان سال اول شاهد خراب شدن روپوش پزشکی زنانه یا مردانه خود خواهید بود.

سبکی و راحتی روپوش بسیار مهم است. چون ساعات زیادی در روز را قرار است در این لباس بگذرانید، نیاز به روپوشی سبک و راحت دارید تا در طول کار مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

سایز بدن شما باشد. روپوش های گشاد یا تنگ تر از بدنتان در طول کار باعث بهم خوردن تمرکز شما خواهند شد. روپوش پزشکی مردانه نسبت به زنانه معمولا عرض شانه بیشتری دارد و همچنین روپوش پزشکی زنانه نسبت به مردانه دور کمر باریک تری دارد.

تلفن دوخت یادگار

09199176576

02156620989

اگر پوست حساسی دارید، به دنبال یک روپوش با پارچه ضد حساسیت باشید. این ویژگی از کیفیت مناسب پارچه استفاده شده در روپوش حاصل می‌شود.

به راحتی چروک نشوند. به این دلیل که قرار است در فاصله زمانی های کوتاهی لباس خود را بشویید، باید جنسی انتخاب کنید که کمتر چروک و به راحتی اتو شود.

جیب های به اندازه عمیق داشته باشد. در هنگام کار شما به وسایل کوچکی مانند دفترچه و خودکار نیاز خواهید داشت که نمی‌توانید آن ها را تمام مدت در دستان خود راه ببرید. در حل این مسئله جیب ها به کمک شما می‌آیند و راه حل مشکل شما می‌شوند.

برای استفاده از روپوش پزشکی چه نکاتی را بهتر است رعایت کنیم؟

محیط بیمارستانی پر است از انواع آلودگی های ویروسی و میکروبی و غیره، به همین علت این روپوش ها باید حداقل هفته ای یکبار یا هر دو روز یکبار شسته شوند.

حتما این لباس را جدا از باقی لباس هایتان بشویید.

قسمت یقه به دلیل تعریق و سر آستین های لباس به دلیل برخورد زیاد با محیط، آلودگی بیشتری را در ظاهرشان نشان می‌دهند، پس بهتر است قبل از شستشو با ماشین لباسشویی این قسمت ها را با صابون لکه بری کرد.

از آب داغ استفاده کنید. در کنار آب داغ می‌توانید انواع شوینده ها را هم بکار ببرید. با رعایت این نکته مطمئن خواهید بود روپوش تمیزی خواهید داشت.

پس از شستن آن را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. نور خورشید هم می‌تواند در از بین بردن آلودگی ها کمک کند و هم باعث تثبیت رنگ سفید روپوش شما شود.

به دلیل داشتن انواع آلودگی ها ، برای انتقال این لباس از محل کارتان به خانه برای شستشو، بهتر است از نایلون جدا استفاده کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 20

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 322
  • بازدید سال : 1956
  • بازدید کلی : 4341
  • کدهای اختصاصی